måndag, maj 28, 2007

Traktorer från hela världen


Paraplymaffian, jag och Johnny, tramsade efter lunchen på Claras iväg till bokhandeln för införskaffning av diverse kontorsmaterial. Vi hade väldigt roligt med våra paraplyer och liksom sköt upp dem samtidigt och svätte på varandra och annan kul. Inne på bokhandeln hittar jag den kanske roligaste boken - Traktorer från hela världen. Enda sedan jag körde traktor för ett par veckor sedan så har jag och Stefan kört olika traktorskämt. Häromhelgen när jag skulle söva grannens barn så var det enda tvååringen ville läsa som gonattsaga en traktortidning. Och mycket riktigt somnade han. Svärfar har lovat att jag ska få låna hans traktor och köra runt i. Jag har också på riktigt börjat fundera på att köpa en traktor eftersom vi har världens största gård att ta hand om. Tänk till exempel på vintern när man ska skotta snö. Bara att ta traktorn. Eller när man ska köra iväg något. Dessutom är det faktiskt hur coolt som helst att äga en traktor. För att återgå till boken Traktorer fårn hela världen så kunde jag helt enkelt inte låta bli att köpa den. Så nu äger jag ett exemplar. Visst är det fin? Jag funderar dock på att ge bort den till Albin och Rasmus så att de kan ha den som gonattsaga.

Inga kommentarer: