söndag, maj 27, 2007

Härlig dag!

Nyss var det fredag, vips är det söndag. I fredags slutade jag tidigt och stack till Borlänge med Stefan. Så härligt att komma bort lite! Igår var det fullt i folk hemma hos oss som hjälpte till med husbygget. Riktigt roligt! Jag hade i uppgift att få ett tak om låg i en hög in i en container. Jag chockade alla (inklusive mig själv) men att få in det på rekordtid. Efteråt var jag genomsvettig och helt slut. Efter det blev jag husmor och serverade fika och gjorde mat. Vi grillade kanske världens godaste hamburgare, made by me. Det gick åt ungefär 2,5 kilo köttfärs, grabbarna var hungriga efter allt slit. På kvällen festade vi till det lite och besökte Mora Parken, hyfsat kul. Givetvis var det efterfest i Långlet med ordinarie efterfest liga; jag, Stefan, Jimmy och Hasse. Traditionsenligt så lagade jag mat, potatis i ugn med timjan, kyckling och beasås. Lite överkurs klockan tre på natten kanske, men väääldigt gott. Efter att jag lagat all mat blev jag så trött att jag somnade med festblåsan på.

I morse vaknar vi av att mamma och pappa helt otippat kommer förbi. En glad överraskning, dessutom slapp jag åka hem till mamma med mors dags-present. Hon fick sin Höganäs-serveringsskål här istället. När päronen åkt kastade vi oss i sängen och bara kramades, härligaste. Det blir inte så mycket sånt mitt i allt byggande. Sen kom nästa besök i form av grannen Danne med barnen Rasmus och Albin. Jag gillar de där små killarna. Jag tog med mig barnen på lekpromenad så kunde Danne hjälpa Stefan med huset (så slapp jag svettas). Först gick vi till sandlådan, sen försökte vi spela tennis alla tre och sen sparka boll. Som avslutning tog vi en promenad ner till sjön i den härliga solen. Det är lite svårt att hålla jämn takt när man har en sexåring på cykel och en tvååring i handen. Jag och Albin fick springa ikapp Rasmus. Vid sjön var det härligt och vi stannade ett bra tag och kastade sten och kollade på båtar och annat. På vägen hem plockade vi liljekonvaljer som vi satte i vatten i köket. Som avsluting åt vi bullar och drack saft.

Snart ska vi på mors dag-middag på "Vi på Hörnet" med Stefans päron och halva släkten. Blir nog trevligt. Ikväll ska jag göra så lite som möjligt. Möjligtvis börja göra i ordning härbret. Jag är så lycklig över att jag har ett härbre.

Inga kommentarer: