fredag, maj 04, 2007

En blondin i traktor

Nu har äntligen (?) byggställningen anlänt till gården i Långlet. Stefan kom körande i traktor med den igår. Jag stod i köksfönstret och lagade bulgur- och baconsallad med tomat och persilja, chilistekta kycklingsfileér och ädelostsås (för övrigt godaste torsdagsmealet). När jag fick syn på Stefan skrattade jag gott. När byggställningen var avlastad från traktorns släp var det dags att köra hem den till Anders, som äger ekipaget. Jag propsade på att få åka med i traktorn. Det slutade med att jag krävde att få köra den stora maskinen. Det var väldigt roligt. Och man var verkligen kung på vägen, kanske inte i hastighet men väl i storlek. Det var roligt att komma hem till Anders och Karin för Karin hade precis kommit hem från BB med lilla Freya, ett par dagar gammal. Freya är så söt! Precis som storasyster Maya, snart två år gammal. Jag fick hålla i lilla Freya och jag är inte särskilt van vid att hålla i så små bebisar. Som tur är så verkar Freya vara en väldigt snäll liten bebis.

Idag är en helvetesdag. Hela huvudet är igensnorat och jag bara längtar efter att få åka hem. Började dagen på Stackmora trädgård, en imponerande stor trädgård. Jag höll på att frysa ihjäl i mina små gulballerionor. Inte bra för förkylningen. Nu väntar en del artikelskriv. I eftermiddag har jag egentligen bokat en after work med ett gäng tjejer här i Mora. Som det känns nu så kommer jag att ställa in min medverkan i det. Jag orkar helt enkelt inte. VIll bara sova!

Inga kommentarer: