tisdag, maj 15, 2007

Sofiadagen

Idag är det min dag, Sofiadagen. Jag har faktiskt fått några gratulationer. Stefan väckte mig i morse med grattispussar, för övrigt hur härligt som helst. På jobbet fick jag en kram av Sune och Per och Johnny blev då lite sura för de hade planerat att inte säga något för att sedan överraska mig med att ringa in till lokalradion och gratta. Känns ganska skönt att det inte blev något sånt. Innan lunch ringde mamma och pappa och skrek grattis och jag har också fått sms från Therese. Kul att så många kommer ihåg en ganska betydelselös namnsdag. Jag firade mig själv lite med att köpa två par leggings, en bus-produkt och en svart t-shirt. Har letat svinlänge efter en snygg taight svart tischa. Idag fann jag den på JC.

Idag hände något konstigt. Jag hörde min röst på radion. I en jingel. Jag hade visst glömt att jag spelat in en jingel åt lokalradion. Kändes ganska konstigt att höra sig själv mitt i eftermiddagsmusiken. Haha.

Ikväll är det planerat att vi ska ta bort taket. Som det ser ut nu verkar det som det inte blir nåt av det. Det regnar nämligen på tvären. Inte så kul att ta av tak då. Så Folke (svärfar) och Stefan får nog vänta.

Roligaste reportaget ska jag göra i morgon. Med anledning av mors dag så ska jag göra ett mamma-reportage. Hos en åttabarnsmamma. Fatta åtta barn. På 13 år. Och hon är bara 34 år. Bra jobbat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, sorry jag glömde. Grattis! Jag firar med en magsjuka. Trevligaste uppvaktningen, eller hur!? Kram på dig!