torsdag, maj 17, 2007

Nu vill jag ha en hund

Jag önskade att fler vardagsdagar var röda dagar, för satan vilken skön dag det här har varit. Det började bra med att jag sov åtta timmar. Trots att huset är belägrat av hantverkare som just nu bygger takkåpa. Efter en lugn förmiddag begav jag mig vid lunchtid ut till en tjej som håller på med westernridning. Hon var väldigt gullig och det blev ett bra reportage. Hon hade också en hund, en liten dvärgpudel, som kanske var världens sötaste. Jag blev kär i den lilla hunden som också var världens gosigaste och ville ligga i knät och ha sig. Nu är jag helt inne på att skaffa mig en hund. Vilken lycka det skulle vara. Jag vill ha en liten sak som ändå orkar gå långpromenader. Gärna något renrasigt. Typ en dvärgpudel (som den idag). Stefan kommer dock få slaganfall när han hör om mina planer, speciellt eftersom jag tänkt mig en dvärgpudel. Nu ska jag leta på Blocket!

I övrigt blir det några timmars jobb till innan jag åker hem och grillar. Sen kanske en film ikväll. Men det finns ju inga som verkar roliga. Attans.

Inga kommentarer: