tisdag, maj 22, 2007

Det bor ingen bullbakerska i mig...

.. inte idag i alla fall. Jag hade tänkt att jag skulle bli så där härlig och börja baka och ha mig nu när jag blivit sambo mitt i dala-idyllen. Jag har dock insett att så inte är fallet. Jag har helt enkelt varken tid eller ork. Även om det hade varit hur trevligt om helst att kunna bjuda alla snälla som hjälper oss med huset på hembakat. Istället så åkte jag i förra veckan till Ica för att köpa hem diverse fikabröd att ha i gömmorna. När jag skriver gömmorna så menar jag att jag på riktigt att jag skulle gömma alltihopa, annars äter nämligen Stefan upp allt. Jag glömde dock gömma alla bullar och kakor. Mycket riktigt så är de slut. Med undantaget de frysta bullar som han inte hittat ännu. Nu är de bullarna på värmning i ugnen och kaffet kokar för fullt. Nu ska jag gå ut och skrika ner killarna från taket och bjuda på fika. Icke hembakat fika. Får hoppas att det duger. Sen tänker jag ägna mig åt det som jag brukar ägna mig åt - jobbet.

Inga kommentarer: