onsdag, maj 30, 2007

Bästa kvällen!

Igår fick jag precis en sån kväll som jag ville ha. Den var världsbäst. När jag kom hem hade Stefan lagat god lax, tagit ner tvätten och fixat en del annat. Så att jag slapp, för han visste att jag var trött. Jag fick också en present, men det var ingen ros. Istället var det ett par riktiga arbetarskor med stålhätta och spikskydd. Som jag (faktiskt) önskat mig, så att jag kan vara med och bygga hus. Sötaste Stefan. Efter maten sov vi middag en timme. Skönaste. För att komma igång och få lite frisk luft bestämde vi oss för att ta en kvällspowerwalk. Vi bestämde oss för min vanliga rutt. Väldigt nära oss ligger ett fint stall med stora hagar och en paddock. Stället ligger idylliskt med stora öppna ängar och massa ridvägar. När jag går förbi där brukar jag prata lite med hästarna i hagen. Någon gång har jag också tänkt att jag kanske skulle gå in och fråga om de behöver någon hjälp. Igår när jag och Stefan gick förbi så var det unga paret som äger gården ute på gårdsplanen. Jag borde ju kunnat räkna ut att Stefan kände dem. För det gjorde han ju så klart. Paret var jättetrevliga så jag vågade mig på att fråga om de behövde hjälp med hästarna. Och det ville de gärna, faktum är att de sa att jag fick rida hur mycket jag ville. Jag blev så glad! Så nu ska jag och Jenny ut och rida. Har alltid drömt om att ha ett stall granne med mig. Nu har jag det. Lycka!

Vi blev kvar i stallet ganska länge och fortsatte därefter vår promenad. Så skönt med frisk luft i ett par timmar, trots riktigt bad weather. Väl hemma igen drack vi te och somnade lyckliga. Ibland får jag nypa mig i armen för att Stefan är min, han är världsbäst.

Nu är OG-nytt klar. Skönaste. Nu ska jag koncentrera mig på min egen tidning.

Inga kommentarer: