onsdag, maj 30, 2007

Köttbullen


Den här söta saken är en Schetlandshingst som lyssnar till namnet Baltasar. Eller lyssnar, han gör precis som han själv vill. Jag undrar hur gammal han är nu, Baltasar. Det är nämligen så att jag brukade rida runt på Baltasar om somrarna när jag var liten. Jag brukade åka av ungefär fyra gånger varje gång vi var ute på tur. Men det gjorde inget, jag tyckte lika mycket om honom ändå. Baltasar bor kvar i Venjan men rids numer av en liten tjej som heter Agnes, vars familj är en vän till min familj. Nu har jag fått en bild på min gamla lekkamrat av Agnes. Han är fortfarande lika söt, och tjock. Jag kommer ihåg att pappa kallade honom för köttbullen, varpå jag så klart blev tvärförbannad och skrek "det är han inte alls det". Nu kan jag också se likheterna. En köttbulle på fyra ben. I sommar ska jag hälsa på honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shetlandsponny.