fredag, maj 11, 2007

Full fart mot helgen

Fredag morgon. Få mornar är så härliga som fredagsmornar. Dessutom är jag pigg. Känns mycket bra. Snart ska jag till banken och skriva på ett huslån. Känns väldigt stort. Långlets Bygata 17 blir vårt på riktigt. Vem kunde tro det för ett halvår sedan? Sofia, sambo i Långlet. Det låter bra.

Igår när jag kom hem trodde jag att jag var så trött att jag skulle svimma. Fixade ihop lite mat och gick därefter och dog i soffan. Eftersom fjärrkontrollen låg så långt bort så orkade jag inte byta kanal. Efter ett tag började "Mimmi" på SVT. Alltså barnprogram. Jag fick en nostalgitripp utan dess like. Jag minns Mimmi som igår. När jag var liten tjejtrasa kollade jag alltid på det. Mina starkaste minnen av Mimmi är dock Mimmi i bokform. Pappa brukade läsa Mimmis bok för mig när jag var liten. Det var den först riktigt tjocka bok vi tog oss igenom, pappa och jag. Annars var det mycket Alfons och så. Jag kommer ihåg att pappa och jag låg på bryggan i Venjan och hörde vattnet klucka mor bryggan samtidigt som pappa läste högt för mig. Jag hade redan då en massa frågor som jag hela tiden avbröt pappa med. Ibland kunde vi också ligga i hängmattan och läsa och då låg jag i pappas famn. Pappa var världens bästa på att vara med mig när han hade tid. Då läste vi framförallt. Mycket. Kanske därför jag själv tycker att det är så kul att läsa idag.

Nu måste jag rusa till banken!

Inga kommentarer: