onsdag, maj 23, 2007

Snälla sol stanna

Det år oftast sol på mornarna här i Mora, men sen spårar det ur framåt lunch och blir skitväder. Idag ser det dock lovande ut för det är inte ett moln på himlen - me like.

Snart är den jäkla OG-Nytt klar. Åååå så skönt det ska bli. Det är också endast tre nummer kvar av Magazin innan sommaruppehållet. Då ska Sofia Westman ha sin första riktiga sommarsemester på tio år. Jag har nämligen jobbat exakt hela sommaren de senaste tio åren. Jobben har varierat lite. Jag började som tryckeribiträde och servitris på en pizzeria. Jag har också jobbat som fäbodservitris (haha), stallskötare och receptionist. Sedan 2001 har jag dock skrivit på somrarna. Men inte ens det blir det i år. För i sommar ska jag måla brädor, sola och bara njuta av ledigheten.

Inga kommentarer: