tisdag, maj 15, 2007

Lyx, regn och karaktärer

Känns som om det var evigheter sen jag var på kontoret. Känns riktigt bra att vara här igen. I fredags var jag nämligen borta nästan hela dagen och igår exakt hela dagen. Efter lördagens fest som var ok, inte jättekul men ok, så begav jag mig på söndagseftermiddagen till Orsa för att möta upp Karin, som också tagit med sig sin härliag kille Micke. Vi käkade med Tåtte på bowlingen och åkte därefter upp till Grönklitt för att bekanta oss med Limbygården där vi skulle tillbringa natten. Det var väldigt stort och fint. Efter det väntade fikapaus hos Tåtte. Som vanligt bjöd han på sig själv väldigt mycket och vi fick skratta så att vi nästan kissade på oss. Det vi trodde skulle ta nån timme tåg flera timmar, det blir lätt så när Tåtte är med. I alla fall så kom vi inte tillbaka till Limbygården förrän vid tio på kvällen. Då anslöt även Stefan och vi fick en mysig kväll i relaxavdelningen. Roligast var när jag och Karin lekte älgar. I ett av sovrummen fanns nämligen två älghorn som vi tog med oss och smög runt huset, för att överraska Micke och Stefan med att vara älgar. Det gick sådär eftersom de inte ens såg oss, trots att vi försökte låta som älgar också. Tillsut fick iaf Micke syn på oss och filmade älgarna lite.

Igår vaknade vi trötta, så trötta. Det kan bero på att vi inte kom i säng förrän vid tre. Björnparksreportage stod på schemat och vi vandrade runt bland rovdjuren i hällregn. Jag hann också med några andra intervjuer under dagen innan jag sa hej då till Karin och Micke och åkte till Mora. Igår kväll var jag utslagen av trötthet men som tur är kom jag i säng i tid. Idag blir det full rulle hela dagen. Det blir lätt så när man har två tidningsproduktioner samtidigt. Jobbigaste. Ska bli så skönt när det är över.

Inga kommentarer: