måndag, maj 28, 2007

Men vad ska hon göra då?

Förra veckan fick jag många skratt. Vad det är för slags skratt vet jag inte, kanske tycka-synd-om-skratt, eller inte-nu-igen-skratt. Den jag skrattade åt heter Linda Rosing. Alla som följde rapproteringen om henne i tidningarna skrattade nog. Eller grät. Gråta är kanske det man borde göra. För var finns självrespekten hos denna stackars människa. Denna människa som nu ska göra porr hos Private. Det var egentligen inte det konstigaste i rapporteringen. Det konstigaste var att hon i onsdagens aftonbladetartikel skrev att hon enbart kunde tänka sig att mjukporra sig med tjejer, för att det bara fanns en man för henne - Fadde. I torsdagens artikel lämnar hon Fadde, och visar stolt upp att hon tagit av sig förlovningsringen samtidigt som hon berättar att hon nu klarar sig själv. Samtidigt talar Fadde ut i Expressen. Han, i sin tur, vill inte vara tillsammans med någon som gör porr. Förståeligt kanske? I gårdagens Aftonbladet Söndag är det ett längre reportage om Fadde. Eftersom jag jobbat på Söndag så vet jag att bilagan trycks några dagar innan. Eftersom det gå så snabbt i Linda och Faddes värld så står det att Linda är Faddes flickvän. Jag kom genast att tänka på en annan Linda och Fadde-historia. Det var för ett par år sedan och Linda lämnade med buller och brak Fadde för nån pokersnubbe. Som vanligt var det snabba puckar och Linda hade, som vanligt, träffat "mannen i mitt liv". Redan efter ett par dagar ställer Linda och pokersnubben upp och visar romanistika underkläder i Söndag. Precis som med fallet den här veckan så hann det hända grejer efter att Söndag gått i tryck. På ett par dagar hann Linda lämna pokernsubben och bli ihop med Fadde - igen. Samma dag, en söndag, kunde man i huvudtidningen läsa om Linda och Fadde, som var kärare än någonsin, och se romantiskt underklädesmode i Söndag med Linda och pokersnubben. Jag skrattade då med.

Nu åter till Linda och porren. Jag och en annan Linda diskuterade det här över en lunch förra veckan. Anna var också med. Linda kom med ett klokt inlägg: "men vad ska hon göra då?". Och det ligger något i det. Linda Rosing är ganska bränd känns det som. Hon har gjort sitt i kändis-Sverige. Och vem skulle anställa henne på ett "vanligt" jobb. Typ Linda Rosing som receptionist? Nej, nej, nej. Det enda som finns kvar är porrindustrin, och där är väl Private det mest rumsrena. Jag, Linda och Anna kunde också konstatera att de man skänker en extra tanke i hela den här historien är Linda Rosings stackars barn. Stackars, stackars barn! Jag brukar ofta slås av att det fan är svårare att skaffa hund än att skaffa barn.

Inga kommentarer: