fredag, mars 20, 2009

Tråk

I går hade min blogg runt 200 läsare. Hur många kommenterar? En. Jävligt tråkiga är ni. Tycker jag faktiskt.

Det är inte lika tråkigt att det är fredag i dag. Har precis avnjutit en filébuffé med Matilda där jag fick snacka av mig lite. Kände att jag behövde det. Nu väntar lite tråkjobb innan vi åker till Andreas på eftermiddagsfika. Han fyller 27 år det lilla livet och jag hoppas att smörgåstårtan är god, för jag och Sune har köpt present.

Det var meningen att det skulle bli en lugn helg med hemmapyssel, soffhäng och dylikt för att sedan åka till Älvis i morgon kväll och festa in Malinus nya kök. Nu blir dte inte så, för vi har sett fel på helger och jag är alldeles för dålig på att säga nej. I morgon kommer Stefan kusinbarn, 17, 13 och 2 år gamla och stannar till söndag morgon. Deras mormor, det vill säga Stefans moster, fyller 60 år och det hela ska firas i Tällberg. Eftersom barnen bor i Örbro annars så var det tydligen lämpligast att droppa dem hos oss. Vi ska alltså vara barnvakt. Eller, Marcus, 17 år, kanske inte blir så glad över att höra att vi ska barnvakta honom. Haha. Nej, det är nog mest Emmy som behöver lite vaktande. Vi får se det som praktik...

I natt kom de då äntligen, Isis kattungar. Hittills två men mamma tror att det kan komma fler. Dessvärre verkar den ena lilla krabaten inte vilja dia och blir allt svagare. Usch, jag får ont i hjärtat. Hoppas lillen överlever. Jag ska åka och hälsa på dem senare efter jobbet. Jag ska också inhandla ingredienser till kvällen middag; vietnamesisk nudelsallad. Mmmm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt... att det inte kommer kommentarer menar jag. Men jag tyckte jag tjatade så ett tag... och att det bara var jag som skrev kommentarer så jag kände mig dum, så dumt.

Men du . SNYGG toalett. Tror jag ska ta mig en sväng till Långlet och skita!!!

Kram
Sol Jenny

Anonym sa...

Tycker att du ger små antydningar på att även ni väntar smått? Hoppas det!

Sofia sa...

Jenny: Jag tycker bara att de är roligt när du kommenterar :)

Du är välkommen på skitning any day :)

Kram kram

Anonym (sjukt tråkigt att vara anonym btw ;)): Som jag skrivit tidigare; den som lever får se.

Anonym sa...

ska bättre mig :) ok...eller ja de ärliga svaret är att jag tills nu trodde att man behövet ett konto,..haha så bättring kommer..love u ..puss /emle