söndag, mars 15, 2009

Äntligen lite vårvinter-feeling

Trots att jag vanligtvis är sjukt sur på mornarna så kunde inte ens jag lacka ur över det faktum att vi änu inte köpt en rullgardin till nyrummet. Solen strålade in bakom markisen så var jag glad över att vakna till detta finväder. Hoppas att den här vårvinterfeelingen kan stanna kvar och så småningom bli vårvinter minus vinter.

Helgen började med hockey i fredags. En av Hasses leverantörer bjöd och det blev en mycket trevlig kväll. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen; viken jävla skillnad det är att gå på hockey i Leksand jämfört med Mora. Det går ju liksom inte att jämföra. I Mora är allt så B. Maten brukar vanligtvis inte vara nån höjdare och Mora-fansen är ena sorgliga stackare. De har en jäkla massa åsikter men ställer de upp i ur och skur? Nej, verkligen inte! Det är ju pinsamt att inte ens i sista matchen där det hängde på om laget fick spela i kvalserien eller inte så kunde de så kallade fansen pallra sig till FM Mattsson Arena. Då förtjänar de inte en elitserieplats. Annat är det med Leksand. Vilken stämning det är i Ejendals. Vilken tryck! Jag blev återigen sjukt imponerad och vilken annorlunda upplevelse hockeymatchen blev. Till och med jag hade kul. Maten var också riktigt bra och vi träffade trevlig folk.


Hasse var glad fram till att Leksand förargligt förlorade.


Jag var tyst i i tre perioder och satt på min plats. Rekord.


Stefan i Leksandströjan.


Ejendals Arena var proppfull med blåvita nissar.

Efter matchen styrde vi mot Mora igen där vi ramlade in hos Benny. Dit anslöt även Matilda och Tobias. Vi lyssnade på gamla godingar och snackade skit. Egentligen var det tänkt att vi skulle på galejet på Mora Hotell men Stefan och jag åkte hem när de andra gick dit vid halv två-snåret.

I går var jag på humöret from hell. Låg och tryckte i soffan men Lehanes nya fram till att Stefan åkte på match. Då pallrade jag mig ut i eftermiddagssolen. Och jo då, jag gjorde det igen. Grannarna på Blåmesvägen brukade när jag var liten tös säga att det absolut säkraste vårtecknet var när Sofia kom cyklade i shorts i mars. Nåja, det var inte riktigt så illa i år men jag överskattade vårvindarna något. Det blev således en frusen promenad.

När vi styrde mot Maxi för inhandling av Melodifestival.snacks kom vi på att vi skulle bjuda in Matilda och Tobias på mysbyxehäng. De var inte sena att haka på. Vi styrde upp plockmat, bland annat färska kronärtskockor och en ny favvis - hallomi, rostad paprika och stark indisk korv. Det hela läggs på en plåt och så ringlar man över lite olivolja innan det hela får vara i ugnen ett tag. Mumma.

Gårdagens schlageruppgörelse var spännande och oförutsägbar, som tur var. Vi hejade på af Ugglas. Det var dock ändå kul att Ernman vann och inte Måns eller Sarah Dawn Finer. Eftersom det i alla fall alltid går åt helvete i Europafinalen så kan vi lika väl testa nåt nytt. Kanske går schlageroperan hem i Moskva.

Nepp, nu ska jag ut och njuta av finvädret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Byt färger snälla! Jag får svetsblänk av vit text på svart, kan inte läsa mera! Please!
HO