måndag, mars 16, 2009

Smält snabbt, tack

Måndag kväll betyder att det äntligen blir tyst. I dag har min telefon slagit rekord i antal påringningar. Nu är den tyst och det är skönt (med det menar jag inte att jag inte skulle bli glad om någon av mina vänner ringer ikväll). Kvällen kommer att spenderas i horisontiellt läge i soffa och sedermera säng. Har både en halvläst Lehane och två inredningsmagasin att läsa. Och så har Stefan lånat två filmer av grannarna. Han den här kommer garanterat att göra mig sällis. Härligt.


I går var det en sån där dag man kommer att komma ihåg länge. En underbar vårvinterdag. Det kändes som om det var vår i Långlet, minus en meter snö i och för sig. Men i alla fall. Vi, Patricia och Totto med barn och Annika och Tony med barn samlades hos de sistnämnda i solen och grillade korv och åt prinsesstårta. Det var ljuvligt. Och varmt i solen. Senare kom även Melin och Kattis förbitraskandes och vi gjorde sällskap med dem till Selja innan vi gick hem igen. Kvällen avslutades (efter en alldeles för lång Leksandsmatch) med kantarellbiffar och mys. Sweeet sunny sunday.


Grillmaster Patricia.


Jag fick låna ljuvlig Nova lite.


Lilly är söt som socker.


Stefan solar sig.


Tony solar sig.

Nu hoppas jag bara att snön tar och smälter riktigt snabbt, längtar efter vårkappor, ballerinas och blommiga klänningar!

Inga kommentarer: