fredag, mars 13, 2009

Salt och stabbigt

Lunchkrogarna i Mora håller en förvånadsvärd hög nivå. När våra kollegor från de andra kontoren kommer hit blir de altid lika positivt överraskade. Lönnkrogen spelar ju i en egen division, så klart, och Hörnan är bra i alla fall ibland. Claras har ju tidigare hållit hög standard men den senaste tiden har det hänt något. Det smakar inte bra. I dag var det filébuffé på menyn och jag, Stefan, pappa och farbror Olle satte oss till bords där. Buffén bestod av sönderlagad kyckling-, fläsk- och laxfilé. Det var torrt torrt torrt. Kantarellsåsen till var så salt att till och med saltomanen jag gjorde salta minen. Det serverades även beasås direkt ur tetra. Kändes så där.

Hoppas att Ejedahls arena håller högre standard på maten. Ska bli kul men allra mest längtar jag efter tv-soffan. Där eller i sängen med Lehane-deckaren trivs jag bäst i dessa tider. Givetvis i sällskap med mina två killar.

Inga kommentarer: