måndag, mars 30, 2009

När?

Många frågar när. Och vi har inte fått något exakt datum. Men början av oktober är det beräknad ankomst av Liten och jag är således snart i 14:e veckan. En tredjedel avklarad. Känns som om det är sjukt långt till oktober. Kändes dock väldigt bra när vi i vecka tio fick se Liten på skärm. Att se hjärtat slå och att det faktiskt redan fanns små ben och armar var magiskt. Och så fick vi så klart ett bildbevis som vi tittar på fler gånger varje dag.

I dag blev det den bästa måndagen på mycket länge. Matilda och jag åt lunch bredvid ett långbord av PRO:are. De luktade gammal människa. Har fler av er känt att äldre människor luktar på ett speciellt sätt? Jag brukar inte ha något problem med det men rådande tillstånd gjorde mig lätt illamående.

Ska om en timme avsluta jobbdagen och fara till Orsa där jag ska hälsa på lilla Vera som i natt slog upp ögonen. Vera är Isis kattunge som fyllde en vecka i fredags. Tyvärr klarade sig inte Veras lillebror som dog. Och nu började jag gråta över det. Igen.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tack så mycket! :) Ja man kan lätt bli illamående i det här tillståndet ;). Ha det bra!
Mvh Lotta

Karin Jansson sa...

Spännande tid du har framför dig :) Lite nyfiken på hur fint klädd du var i helgen på den där mässan, kommer bilder på det?