onsdag, mars 25, 2009

Flashbacks: skolmat (fast uppdaterad)

I princip ända sedan vi blev ihop har vi här hemma snackat om att göra kokt torsk med äggsås för att vi båda minns den rätten från skoltiden. Har det blivit av? Icke. Tills i dag. Vi har köpt hem kvalitetsfisk som fyller frysen och idag åkte några fina torskfiléer upp. De kokades i buljong och så gjordes den fantastiska äggsåsen. Det är ju rätt snuskigt med äggsås egentligen. Men sjuuukt gott. I dag hottades den upp med färsk persilja och hela rätten serverades, förutom med kokt potatis, med färska sockerärtor och grönt ärtmos. Gah så gott det var. Kraftiga flashbacks.



Den här killen har nog separationsångest.



I helgen ryker nämligen hans älskade lilla handfat som passar honom som handen i handsken. Vi ska nämligen riva badrummet uppe för att om ett par veckor inviga ett nytt. Eftersom vi måste göra om planlösningen något eftersom befintligt badrum är för litet och måste utökas med ett par kvadratmeter. Vi ska också bygga vårt fab sovrum med mitt dressingroom. Längtar så! I det tredje rummet på övervåningen då, vad ska vi göra där? Tror att en liten en får flytta in där inom sinom tid.

Nu går BBC Food för fullt. Älskar denna kanal. Blir så inspirerad! Om en kvart "Halv åtta hos mig" och sen Skipper. Mycket mat-tv idag. Kanske avslutar kvällen med nya Bond.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, nu har du lagt ut tillräckligt många hintar om att det vankas smått. Jag är tvärsäker :)

När ska du bekräfta? Under påsken??

Vi kanske drar upp tidigare till Dalarna, isfl hör jag av mig. Ju tidigare jag får veta desto bättre :P/ nicke nyfiken
Kraaaaaaaaaam

Sofia sa...

Den som lever får se :)
Kraaaaam tillbaka