tisdag, mars 17, 2009

Tisdag...

.... betyder massor att göra. Tisdagar är min stressigaste dag. Men som tur är trivs jag under lagom stress. Då presterar jag som bäst och hinner som mest (fyndigt). Ska åka ut på Sold nu och göra ett kul jobb. Sen blir det skrivskrivskriv hela dagen, med paus för lunch så klart. I dag ska den ätas med Matilda.

Det känns som om tiden står still just nu, och det är väl typiskt när den annars går så fort. Längtan har denna senvinter fått en helt ny innebörd. All annan längtan är inte längtan som denna. För att roa sig i rastlösheten måste jag boka in en weekend, och det pronto. Kanske gör en minivisit i min gamla hometown Uppsala nästa helg. Therese ska döpa lilla Joar och det hade varit underbart att få se guldklimpen. Men vi får se vad som orkas med. Dagen före är det ju Stil09 där jag ska vara konferencie.

Nepp, nu är det fruktstund.

Inga kommentarer: