tisdag, mars 24, 2009

Sol inne, sol ute, sol i hjärta, sol i sinne

I går gnällde jag ju om väderpåverkan. I dag är det tvärt om. Faaaan va skönt med sol all over. Minusgraderna får man ta. Bara att bylsa på mig. Jag gör vad som helst för sol. Hoppas att jag hinner alla tusen saker jag ska göra idag så att jag kan åka hem lite tidigare och ta en promenix. Men det är väl bara att vara realistisk och inse att det inte kommer att gå.

I går gjorde jag något som jag behövt göra under en längre tid: uppdaterade mina naglar. De var verkligen en katastrof innan. Nu är de fransk manikyr-fräscha. Härligt. Eftersom jag var borta på det så var det Stefans uppdrag att fixa middag. Kräftstjärtsoppa blev det. Tänk att de kan när de vill! Sörplade i mig soppan framför Familjen Annorlunda och konstaterade att jag inte ska ha tio barn, åtta barn (varav sex är tvillingar), eller trillingar. Det sistnämnda kan man dock inte rå över men ändå. Faaan va jobbigt det ser ut. För mig kommer det räcka med två eller tre barn.

Nu ska jag fortsätta skriva seriöst och sluta svamla här. I dag ser jag fram emot lunch med Matilda.

1 kommentar:

Karin sa...

Hur många barn är på väg då? ;)