onsdag, mars 04, 2009

Fast i matlitteraturträsket

I helgen fick jag ett kap från bokrean av mor min, Kokkonsten, av Anne Willan (som grundat Ecola De Cuisine La Varenne, Paris). Det är typ världens bästa bok. Riktigt basic liksom, som skillnaden mellan fransk och engelsk styckning, grunderna för bassåserna och en massa annat intressant. Den är inte som de här rutiga tråkiga svenne-kokböckerna utan mer av internationell touche. I like it a lot. Riktigt så att jag längtar hem och läsa.

I går var det en trevlig kväll hos Karin. Väl hemma igen såg vi andra avsnittet av "Den rätte för Rosing". Vad ska man säga? Jag saknar ord. Trodde ju att jag skulle flytta rum igår men si så blev det inte. Salningarna till fönstret är inte klara ännu, för varför skulle någon göra något i tid. Får vänta till helgen. Är för övrigt på jakt efter sängbord. Ska det vara så svårt att hitta ett par snygga sängbord? Tydligen. Det var ungefär lika omöjligt som att hitta en snygg soffa i Mora. Tur att Ikea finns när man inte känner för att punga ut 50 lax för en designersoffa. Nåja, just nu lutar det åt att jag får bygga mina egna sängbord. Så att jag får dem så enkla som jag vill. Det finns några saker jag är allergisk mot i inredningsväg; lulllull, panelgardiner (hallå, det ser ut som slipsar), krusiduller och annat crap. I like it simple.

Nu ska jag sluta svamla här och svamla ihop en riktig text istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé, bygg dina egna så väntar du på Alwagis nya sänggalvel med inbygda.2010. Det du :)

Sofia sa...

Jag väntar med spänning.. och bygger så länge. Kan man få en förhandstitt? ;)

Anonym sa...

Jag önskar jag kunde få det. Än så länge finns den bara i skaparens huvud...