torsdag, mars 05, 2009

Folke favorit

Det är lite lustigt för förra veckan var det hur mycket vinter som helst. Så var det Vasalopp och sen blir det samma som varje år; vintern smälter bort. Inte mig emot men det är så fult under tiden. Geggigt och blött. Har fullt sjå att hålla skinnstövlarna snygga, de svarta alltså. De bruna och gulbruna är ingen idé att sätta på ens. Likt varje år så vill jag sätta på mig vårkläder ungefär vid den här tiden men ska försöka behärska mig i år.

I går blev det en mycket trevlig onsdagskväll. Stefan kom och hämtade upp mig efter jobbet och tyckte att vi kunde äta ute. Och det kunde vi ju. Sen tyckte jag att vi kunde se Män som hatar kvinnor, trots att ingen av oss läst boken, och det kunde vi ju. Jag är glad över att jag inte läst boken för då visste jag ju inte vad som skulle hända plus att jag inte behövde bli besviken eftersom boken alltid är bättre än filmen.

Väl hemma igen sågs Leilas nya program innan jag grävde ner mig med en tidning. Fick hela nio timmars sömn i natt. Så skönt att det inte är klokt.

I dag är det här min favoritperson;


Bästa svärfar Folke som i ur och skur ställer upp för sin son och sin sonsambo (det vill säga mig) och snickrar och putsar och lägger golv och sätter tak och sätter lister och alt annat. Trots att han pendlar till Falun varje dag denna vecka kommer han hem till oss ikväll och sätter i salningarna så att jag får flytta in i nyrummet. När huset är färdigbyggt ska jag hitta på ett alldeles speciellt tack till Folke Karlsson som gjort vårt husbygge möjligt.

Har nu lagt ner sängbordsspaningarna och insett att jag inte kommer att hitta några i byn. Två arvegods i form av ekstolar får bli provisoriska sängbord. Nu ska jag hitta något fräscht tyg att klä dynorna med så blir det finfint.

I jobbväg har jag i dag hunnit med intressant förmiddagsmötemöte, trevligt lunchmöte och snart vankas ett eftermiddagsmöte på fiket. Trevligt dag, måste jag säga.

Inga kommentarer: