måndag, mars 09, 2009

Dessa måndagar

De flesta jag känner är eniga med mig; måndagar sucks. Många gånger har jag trott att det berott på alltför hårt leverne på helgerna men den senaste tidens mer lugna helger bevisar att det inte spelar någon roll. Måndagar är min absoluta hatdag. Nu vill jag helst att den ska vara över. Kände noll skivinspiration på jobbet, åkte därför nyss hem och ligger just nu under fluffigt täcke i Hästens. Är det inte fantastiskt så säg. En timmes eftermiddagsmys byts mot en timme effektiv skrivtid i kväll. Jag är nöjd med bytet och inser att jag nog aldrig i mitt liv kommer att kunna ha ett så fritt jobb som jag har i dag.

Hade tänkt pigga upp måndagen med att bjuda ut Matilda på lunch, men si stackars fröken hade fått magsjuka, Hade tänk vara sjukt kreativ i dag men si kreativiteten infann sig aldrig. Hade tänkt träna/ta en power walk i kväll men si orken tryter. Det här är inte min dag så det är lika bra att jag stannar i nuvarande position.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad härligt det lät att ligga under täcket i en Hästens!

tilldis sa...

Magsjuka är min absoluta hatsjuka! Tror dock att jag kom rätt lindrigt undan.. känner mig som människa igen, så här ett dygn senare än första pjukan. Lunchen ser jag fram emot en annan dag!

Sofia sa...

Ja Tilldis ta och friskna till nu så att vi kan luncha. I morgon? :)

Charlie: Jag lovar, det var grymt skönt :)