torsdag, april 02, 2009

Trevligt

Jag har småmyst hela morgonen. Tycker att de är ofantligt skönt att Stefan och Folke är hemma den här veckan, dels så klart för att övervåningen blir alltmer färdig men också av rent egoistiska skäl. Frukosten är nämligen serverad när jag behagat snooza klart. Ingefärsteet står färdigt och bananen är skivad. Perfekt. I morse hade jag dessutom en ny Hus&Hem som frukostlektyr. De var trädgårdsspecial och det är ju precis vad jag behöver. Läser lite för att jag inte har en jävla aning om någonting som har med trädgård att göra. Mina fingrar är så långt ifrån gröna de kan bli. Funderar starkt på att ta in en trädgårdskonsult som får hjälpa till. Ska dock i alla fall börja med en trädgårdsvision, det vill säga försöka rita upp vad jag skulle vilja ha i min trädgård.

Så myste jag vidare och vi fick ett samtal med glada nyheter. Vår bebis tremänning anlände i morse. Petra och Dennis har fått en liten Linus. Grattis! Eftersom släkterna umgås en hel del blir det kul med två 09:or.

I dag lyser solen med sin frånvaro (haha) men det är ju i alla fall inte så där äckligt vinterkallt. Jag ska försöka undvika att tänka på att jag har hur mycket som helst att göra och istället bara göra det som ska göras.

Inga kommentarer: