fredag, april 24, 2009

Gårdagen i bilder

Det här kan vara det nördigaste jag någonsin gjort; lagt in en bild på min nytvättade bil. Haha.



Den blivande mormodern och farmodern har redan börjat ta sitt uppdrag på allvar. Jag vet att Lena fyndat på loppis, och likaså mamma; en säng! Så fin också. Nu ska den renoveras tydligen och ja, det kan ju behövas. Redan nu ligger dock mina lakan i, rosa med katter, som jag hade när jag var liten.



Jag fick kraftiga "vill ta hem"-begär vid två tillfällen igår, varav jag hade kamera med mig vid det ena. Titta på den här kattfröken, jag dör. Såååå synd att Ramses är rädd för kattungar (?) och vill under inga omständigheter bo med någon annan än mig och möjligtvis Stefan.



En favorithobby är tydligen att klättra på mammas nya Leksandsstolar. Sötast är Vera när hon tippar balänges titt som tätt.



Det andra "vill ta hem"-begäret uppkom när jag och Matilda tog en lång härlig powerwalk under gårdagens sista soltimmar. Plötsligt hörs det där välbekanta bräkandet och så får jag syn på dem; en liten hage med små lammungar. Åååååååå. Givetvis fick jag lov att gå dit och klappa och gulla. Min största dröm i livet är att ha en liten gård där hemma med höns, får/getter och en häst till mig och en till mitt barn. Inte så många djur, det ska vara i liten omfattning. Jag har börjat snacka med grannarna om ett gemensamt litet lantbruk och Annika och Tony verkar på. Annat är det dock med Stefan. Men han går ju att övertala.

Fredag i dag betyder stressdag. Har massor att stå i innan jag packar in grabbarna i bilen och kör mot p-fest utanför Falun vid halv två. Dt är väldigt praktiskt numer, att ha en nykter p-festdeltagare. Vi slipper sova över och åker hem ikväll/natt. Ska bli en intressant upplevelse att gå på p-fest nykter. Tänker ta på mig uppdraget att vara fotograf och lägga ut de smaskigaste bilderna på internservern på måndag. Hehe.

Helgen bjuder också på dop. Ska bli kul att se lilla Ida bli döpt. Har haft kraftiga bryderier angående doppresent, man vill ju köpa något som barnet verkligen kan använda/ha kvar i livet och inget krimskrams. Tror att jag hittat en sak nu som ska införskaffas under dagen.

Nope, nu ska jag ut på scoop.

2 kommentarer:

Elin sa...

Hi hi sötis! bilarna hemma är faktiskt också nytvättade och fina nu, skönt! :) Yes bor i mora nu, trivs kanon. Bor du också här?

Ahh okej, jo vi var också en månad på mauritus, grymt ställe! :) Brukar försöka resa så mkt som tiden räcker till, du då? :)Jag älskar verklgien att resa. Så sjukt underbart! Vart i Filippinerna var ni? :)


kramar

Sus sa...

Vilken sjukt söt kattunge! Förstår att du vill ta med den hem =)

Tänkte egentligen bara kika in och säga att jag tyckte din krönika i senaste Annonsbladet var super! Är själv hästtjej och duktigt less på alla puckon som inte fattar att ridsporten verkligen är en idrott. Bra skrivet!