torsdag, april 23, 2009

Glad

Känner på mig att det här kommer att bli en riktigt bra dag. Och min morgonkänsla brukar stämma. Börjar det som en skitdag blir det en skitdag, men börjar det bra så blir det bra. Har redan, trots den hyfsat tidiga timmen, hunnit vara produktiv vid datorn, tillsammans med frukosten.

Till lunch i dag ska jag träffa Linda M och det ser jag verkligen fram emot. Vi har försökt styra in en lunch under en längre tid och i dag blir den av. Skoj! Karriärsmässigt är Linda den mest inspirerande att prata med och man får altid goda råd. Plus att hon så klart är en härlig tjej.

De har varit rätt slött i finköket här hemma på sistånde och likaså i afton då mamma bjuder på mat. Börjar bli en fin torsdagstradition det där mamma. Bästa med att komma till Berget är lilla ljuvliga Vera.

Känns också som att vi verkligen tajmat pw:n bra Matilda, för hoppas att solen håller i sig tills i kväll. Jag älskar sooooool.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det du skrev om folk som tar energi ar sa sant och fick mej att komma ihag detta:


"People are not like old saute pans,
or pot holders or the
printed word; they don't take up
space, they take up time
and I have too little left

Time to look hard at
friends and lovers;
time to rethink the whole thing,
get out the eraser.

Time to edit out the unnecessary people in my life.
And the ones that just don't fit."

~Roy Flanders