torsdag, april 09, 2009

Nu ere påsk

Skitdag, verkligen, men det kan bara bli bättre.

igår bakade vi bullar. Den ena plåten fick typ 800 g fyllning av mandelmassa, smör och socker. Ironiskt nog kollade vi på Skipper medan vi bakade. Bullarna är tunga men sjukt goda. Lite degiga liksom. Och kladdiga.



Få dofter slår den av nybakade bullar.



Japp, vi är en mediafamilj. Pappan skickar mms till lillebror i Uppsala.



Givetvis blev det bullfrossa med ett glas mjölk när alla bullarna var klara.



Jag har även köpt en liten påskväxt. Annars är det här med pynt inte riktigt min grej.



Villa Villekulla-lampan (jag hoppas ni förstår varför den kallas det? :)) kom på plats. I just love it.



Den är tokig och fulsnygg på något sätt.



En annan relativt ny favoritpryl är den här. Vår lilla nätta dammsugare. Känns jobbigt att dra fram hela centraldammsugarslangen för att dammsuga upp smulor etc. så den här blev perfekt. Rosa, så klart.



Hyresvärden kom med en massa påskgodis. Hemma har vi lika mycket. Var ska detta sluta? Nu ska vi på projekt sportig jacka. Stefan tycker att "du har ju fan flest jackor i Mora" och det ligger väl nåt i det. Däremot har jag inga väderriktiga vår- och höstkläder att ha när man är ute och promenerar och dylikt. Därför ska vi till sportaffär´n och se om vi hittar något fint till mig. Undrar bara varför såna kläder måste vara så dyra för. Måste också tänka på att köpa en som magen får plats i även under sensommaren.

Jaja, Glad Påsk!

5 kommentarer:

Marie sa...

Va mumsigt det ser ut med nygräddade bullar !!! Ha en trevlig påsk

Anonym sa...

Hej Sofia,
Även jag har precis avslutat ett bullbak, blev inspirerad när jag "sprang på" din blogg igår :)!
Ha en trevlig Påsk!
/Pia på Ostnor

Hannah sa...

De va nå jävulskt va snygg lampan är! Trevlig påsk på er i Långlet. Kram!

Sofia sa...

Marie: De är sjukt mumsiga! Glad påsk till dig med :)

Pia: Va roligt att det blev bullbak även för dig. Kanske ses i veckan när jag kommer till er. Hoppas du får många ägg i påsk! :)

Hannah: Ja visst är den? I love it. Glad påsk till er på Näset också, ät inte upp lilla Liams påskägg, hehe. Hoppas få se dig snart. Kram.

emelie sa...

Vilken fräck lampa! verkar vara något med bullbak just nu, tycker ja hör alla baka bullar! perfekt väder för det troligen.
vad kostade dammsugaren? vi har tänkt införskaffa en då vi har svart golv i köket,smuts på en gång! :) tack.