onsdag, april 15, 2009

It´s a rainy day...

... ja det är det de facto. Men "It´s a rainy day" är också titeln på en av Ice MC´s gamla dängor från mitten av 1990-talet. Och jo visst, i femmans julavslutning i Bergets gympasal stod man där i svart trasslig peruk och mimade till den. Daniel, min dåvarande kille, rappade. Väldigt festligt minne. Jag kommer ihåg att jag fick en vandrande pinne av Daniel i födelsedagspresent. Han döpte den till Karl, efter hans andranamn. På födelsedagskalaset skulle jag mata Karl, med cirka en halv gurka. Karl dog. Det hela var mycket traumatiskt. Åh tänk om man kunde få skickas tillbaka en sisådär 14 år i tiden och åter få gå på mellanstadiet i vår helt galna klass. I alla fall för en dag. Sen skulle jag vilja vara 26 år och gravid igen.

Jag har idétorka och det är inte bra. Måste gnugga igång kreativiteten för jag har en tidning och ett Vårblad att göra. Kanske ska börja med en ledare.

I går hände något läskigt. Jag var på Ica och drog runt kundvagnen. Plötsligt fastnade vagnen i något och jag gick rakt in i den med magen först. Det gjorde ont och fortsatte att göra ont, liksom molnande. Jag åkte hem skärrad till Stefan, som ringde sjukvårdsupplysningen och skickade hem de som kommit för att hjälpa oss snickra. De sa att de nog inte var någon fara men att jag skulle ligga ner och vila under kvällen. Som tur var släppte värken och det verkar inte vara någon fara. Men oj vad rädd jag blev. Jag brukar verkligen aldrig gå in i saker men nu ska jag vara ännu mer försiktig.

Japp, dags att göra lite nytta.

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh, vet hur det är. Tro mig, trots att magen bara blir större och större kommer inte känslan för vart den slutar att komma. Jag gick in i saker mer och mer ju längre in i graviditeten jag kom. Men skönt iaf att värken släppte för dig. Undrar om nån kan uppfinna en tvärt-om-backsensor för gravida magar? Jag behöver en till nästa gång... :) Ha en bra dag, hoppas du kan få igång kreativiteten trots det trååååkiga vädret!

Sofia sa...

Ja en sån där tvärt om backsensor skulle man verkligen uppfinna och installera. Blev lite skraj faktiskt.
Kul att hitta din blogg! :) Nu kan jag läsa lite om vad som väntar.