måndag, april 06, 2009

Kväller

Visst det är kul att jobba, men jag längtar bara hem. Det är så skönt att komma hem och känna att man har flera timmar kvar tack vare solen och ljusets ankomst. Efter jobbet kommer mor och far med gårdagens tunga paket från Ikea. Vi åkte nämligen dit igår, alla fyra. Vi fixade badrumsinredning och så klart en hel del annat. Mamma och jag blev mycket besvikna över att Ikeas nya PS-kollektion inte fanns i Valbo... trodde vi ja, för vid kassorna stod de. Helt crazy, många saker = helt i vår stil. Pappa och Stefan bara suckade. Men som tur är vet de ju vilka som är heminredningschefer i respektive hem. Mamma köpte en crazy villevillekullalampa (bildbevis kommer) som ska få stå hemma hos oss till hon hittar lämpligt ställe i nybyggda kåken att ha den. Förhoppningsvis så hittar hon inget lämpligt ställe i den nya kåken så att den får stanna i Långlet. Så klart lyckades jag även lura in de andra i shoppingcentret i Valbo, trots att de vägrade till en början. Fick med mig två klänningar, en kofta, en väska och två par skor hem. Man måste köpa mycket nytt nu när höga åtsittande midjor är ett minne blott. Åh va härligt med vårhopping.

Efter föräldrabesök hoppas jag hinna ut i solen. De är något väldigt ljuvligt över att gå vid älven så här års. Nån som vill följa med på power walk?

3 kommentarer:

Tilldis sa...

Had vart nice. I morgon? Passar mig bättre. För nu står maten i ugnen och jag har tagit fram symaskinen. Kreatitvt värre, bäst att passa på innan inspirationen försvinner - vilket den kan göra illa kvickt. See ya!

Sofia sa...

PW i morgon är taget :) Måste dock laga mat till några hungriga golvvärmeinläggare först så det blir efter middag.
Symaskinen, åh herrejävlar. Jag kommer över med mina osydda saker, hehe. Trodde förresten det var mannen i huset som var chef över symaskinen hos er? ;)

Matilda sa...

Jaha, så var det ute i cyberrymden! Jag har en kille som syr .. :P En annan sak, så kollade vi passen i går. Både hans och mitt hade gått ut.. klassikern. Att man aldrig lär sig? Hotellgraderingen sjönk därmed snabbt, och vi får bråttom till polisen. Ses senare!