tisdag, april 07, 2009

Han har gjort det igen

I går när jag cyklade i väg från byn såg jag att två poliser förberedde en fartkontroll vid infarten till Seljaskolan. De ropade åt mig att jag inte skulle köra så fort för då skulle de ta mig, very funny polisskämt. Det gick en kall kår läggs ryggen för jag visste att min sambo skulle åka samma sträcka, fast med bil några minuter senare. Jag hade ingen telefon med mig och övervägde att tokcykla till svärföräldrarna för att ringa och varna. Men sen kom jag på att han ju brukar skälla på mig för att jag kör för fort genom byn. Och han skulle ju in på den avtagsväg där poliserna stod, så det är nog ingen fara.

Cyklar min underbara tur i godan ro. Kommer hem. Några minuter senare kommer även min kära sambo hem. Med körkort, förvisso, men med en räkning på 2800 kronor. Katjiiing. Givetvis var han sen till innebandyträningen och därför gick det fort genom byn. Som tur är hade han dock börjat sakta in, eftersom han skulle in på avtagsvägen, och poliserna noterade 67 km/h (och då hade de dragit av några kilometer). Bra jobbat, älskling!

Nu överväger jag att komplettera våra konton med ett speciellt för fortkörning/krockar/andra trafikförseelser. Sen vi blev ihop har han lyckats med följande:
Krockat sin gamla pinckup (körde rakt in i sidan på en sprillans ny Volvo som skulle skippas över till USA, den stackars amerikanska familjen fick åka hem utan bil.
Fixat bilinbrott tack vare att han glömde sin mobiltelefon i bilen när den stod på Ikea Barkarby (det bör tilläggas att mobilen var trasig eftersom han samma morgon tappade den i toalettstolen när han gjorde sin morgontoalett)
Kört 87 km/h på 50-väg i Morgongåva framför en trafikkamera. Kalaset kostade 4000 kronor.

Blivit av med körkortet tre månader tack vare kortkörningen på 87 km/h i Morgongåva

Det är några fler saker också, som jag inte kan komma på i nuläget. Det roliga är också att han hävdar att han är en mycket bättre förare än mig. Yeah right.

Inga kommentarer: