måndag, april 27, 2009

Flick/pojktecken

Tack för alla roliga kommentarer efter det förra inlägget! Det här har jag snott på minbebis.com så nu får ni kommentera ännu mera. Vad hade ni för tecken? Så klart vill jag poängtera att detta är mest skrock och icke vetenskapligt.

Tecken Pojke/Flicka

Bebisen hickar:
Lite- pojke
Mycket - flicka

Magen:
Toppig framåt - pojke
Bred åt sidorna -flicka

Magen:
Långt ner - pojke
Högt upp - flicka

Din hud:
Torr- pojke
Mjuk- flicka

Ditt hår:
Tjockt & glansigt - pojke
Tunt & matt - flicka

Bebisens hjärtljud:
Under 140/min- pojke
Över 140/min - flicka

Illamående de 12 första veckorna
Nej- pojke
Ja - flicka

Sover på:
Vänster sida - pojke
Höger sida - flicka

Hormonrand
Tydlig rand- pojke
Ingen rand - flicka

Du är sugen på
Sött - pojke
Surt & salt - flicka

Själv vet jag inte om bebisen hickar ännu men jag har bred och hög mage. Huden är normal och håret också (alltså tjockt och glansigt). Hjärtljuden vet jag inget om än men jag var illamående ibland de första 12 veckorna. Jag sover på höger sida, har ingen hormonrand och är sugen å allt! Eh, blev inte så mycket klokare av det där.

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Hej Fia.Hoppas allt väl. Med Alexandra hade jag en bred mage och med Henrik en toppig mage, men jag tror att det där är jätte olika hur man bär barnet. Men i mitt fall så stämde det ju.Ha de gott och sköt om er. Kram

Karin sa...

Ha ha, det här var kul!

Hicka: mycket
Magen: toppig framåt
Magen: långt ner
Huden: mjuk
Håret: tjockt & glasigt
Hjärtljud: mellan 130-150
Illamående: JA!!!
Sovsida: vänster tror jag det var
Hormonrand: tydlig, hela magen
Sugen på: både sött, surt & salt...

Och det blev en... flicka! Mot skrönorna alltså :) Gjorde ett sånt där kinesiskt test och det sa också pojke. Men men...

Sofia sa...

Yvonne: Aha, så det kan stämma alltså :) Hoppas alt är bra med er också, hälsa kidsen och gubben! Kram kram.

Karin:Jag tycker också att det är sjukt kul med sånt här, även om, precis som i ditt fall, det stämmer lite sisådär.

Anonym sa...

Har aldrig kommenterat förut, så: GRATTIS till graviditeten!

Själv har jag båda mina graviditeter trott att det varit pojkar men ut har det kommit två flickor.

Jag har båda gångerna haft väldigt låg och toppig mage, graviditeterna har inte synts nämnvärt bakifrån. Jag har haft hormonrand båda gångerna, dock inte så jättetydlig. Illamående hade jag bara andra halvan av andra graviditeten. Hjärtljuden har legat runt 140-150 slag/min. Båda har hickat mycket.