fredag, april 10, 2009

En lång fredag

Fiffan vad skönt att vara edig i fyra dagar! Har sovit tio timmar och känner mig redo för en lång fredag. I går skulle vi på AW på Lönnis men dessvärre var sällskapet Jemthans/Westman/Davidsson/Magnusson/Bälter sena så det var fullt om man ville käka, vilket vi ju ville. Vi får ta på oss senheten då vi både handlat kläder till mig och kollat på kakel till badrummet. Nåja, hela sällwkapet gick till China och jag garvade åt alla roliga felstavningar i menyn. En gång när jag var sjukt bakis i Uppsala så kom Karin hem från asiatrestaurangen som låg granne med oss och med oss hade hon en skylt, som hon snott från buffén. "Stekta nuddlar med blanda kött". Jag skrattar mig fortfarande harmynt åt det. Tyvärr var det ingen av rätterna på menyn igår som var lika roliga.

Jag och Hasse som i dag åker till Karlskrona och friar.


Stefan och Hans skojar till det efter några öl.


Efter tre små rätter med sössussås och friterad banan med glass så var jag i paltkoma och dessutom sjukt trött, i inte lika vanlig ordning. Vi hämtade upp Göteborgarna Therese och Sven som kom med tåget. Jag älskar när folk tittar så där konstigt argt på en så jag körde ända fram till perongen och Stefan skämdes, haha. Väl hemma i Långlet igen fick Götebrogarna spana in det nya på Bygatan 17 innan jag somnade tungt.

Så vaknade man till strålande sol och hur skönt är inte det. Stefan överraskade mig med ett påskägg:



I är det lyxchoklad från Mora Choklad och en inbjudan till middag på Lönnkrogen nästa fredag. Själv fick han finfina kallingar i sitt påskägg.

Känner ett sjukt sug efter att cykla, BM har dessutom sagt att det är bra för kroppen under graviditeten, framförallt mot foglossning. Behöver dessutom få lite motion med tanke på att denna dag kommer att innehålla en del kalorier, misstänker jag. Snart drar vi nämligen till Garberg där svärföräldrarna väntar med påskmiddag.

1 kommentar:

Karin sa...

Haha, den skylten garvar jag också fortfarande åt. Ibland berättar jag om den för folk, men det är aldrig nån som tycker det är speciellt kul. Undrar varför.