onsdag, april 29, 2009

26 grader sol

Det känns jäkligt bra att titta på väderprognosen för Milano och se att det blir 26 grader och sol på lördag. Gah så härligt. Antar att de blir en del runtstrosning på lördag följt av killarnas höjdpunkt under resan - fotboll. Inter - Milan (tror jag, det är derby i alla fall). Det ska tydligen vara 80 000 personer på läktarna har Jimmy berättat för mig och så spelar ju han den där långa skåningen. Zlatan heter han visst. Hur som helst så tror jag att det blir en upplevelse även om jag inte är nån fotbollstjej.

Jag blev faktiskt glad när jag slog upp ögonen i morse och upptäckte moln och grått väder. Det är sjukt mycket lättare att jobba, och jag behöver ju som bekant goda förutsättningar på den fronten. I dag kör jag halva dagen i hemmakontoret (köksbordet så länge) och andra halvan på redaktionen. Sköners.

I går fick vi stommen klar till vårt sovrum, det är nämligen inte så bara att bygga om härhemma. Varenda innervägg måste ner. Nu sitter dock en ny vägg på plats och jag kan bara konstatera att det kommer att bli riktigt bra. Medan Stefan, pappa och Folke snickrade passade mamma och jag på att ta en promenad. Vi turades om med gåhantlarna och ja, de gjorde skillnad. Man kände sig i alla fall mycket lättare när man släppte dem.

Två days to go. Och allt går enligt planerna. Sweet.

1 kommentar:

Lotta sa...

Tack vad roligt att du tycker att den ser normal stor ut..jag har hört att vissa tror att jag väntar tvillingar haha. Men nu är det ju bara en ! :)
Vad roligt att läsa om tjej och kill skrocken...vet inte heller om jag blev nå klokare faktiskt men kul är det! Vilken vecka är du i nu?
Trevlig valborg!