fredag, april 03, 2009

Halv åtta i Öje

Fredagskänsla = bästa känsla. Noterar nio timmars sömn och ser fram emot helg, hoppas nu bara solen stannar. I går fick vi bort hela skrothögen. Det blev även en hel del flams och trams vilket ju alltid är kul. Jag tycker att det är väldigt spännande på tippen för att man kan göra riktiga kap i högarna. Som igår när jag fick syn på ett 60-talsbord på ett berg. Måste. Ha. Klättrar upp och hämtar ner det och får gå en tuff match mot Stefan som vägrar ta med det hem. Som tur ingår det i Hasse och Bennys största intressen att jävlas med min kära karl så de var givetvis på mina sida och lyfte in bordet i släpet och ur igen och in i ladan här hemma. Haha. Härligt med nytt bord som nu ska fräschas upp.

När vi slitit några timmar blev det pizzabuffé för samtliga inblandade. Grabbarna trodde att de skulle få se sop-Leksand förlora igen men si jag bokade tv:n mellan halv åtta och åtta redan i går. I gårdagens "Halv åtta hos mig" var nämligen min gamla hyresvärd Örjan i Uppsala värd och kock. När jag och min första sambo separerade var det lite knivigt med boendesituationen eftersom det inte direkt kryllar av lägenheter i studentstaden nr 1. Därför fick jag flytta in hos min kompis Maya som hyrde Örjans källarvåning. Det var glada dagar i den där källarvåningen innan jag fick min lilla pärla till lägenhet på gågatan. Åh vad jag kan sakna den där lägenheten. Och framförallt vad som hände i den. Tyvärr lämpar sig inte nostalgi därifrån i denna blogg.

På tal om "Halv åtta hos mig" så blir det "Hav åtta i Öje" både fredag och lördag. I eftermiddag styr vi nämligen mot Tobias hus i Öje där helgen ska spenderas. En mattävling är utlyst. Tjejerna vs Killarna. Jag och Matilda har gått ut hårt men ännu inte lyckats bestämma exakt vad vi ska laga i morgon. Det får bli ett projekt under dagen att komma på det. Kan tänka mig att det blir en del mat i helgen och även friskluft, grillning, sköna promenader, spel, kortspel och diverse tok. Jag ska ta med min sprillans nya "I en annan del av Köping"-dvd så att vi får garva lite åt Tobbe.

Hörde en rolig sak på radion nyss: "Det mest säkra vårtecknet är att Leksand missar elitserien". Det var faktiskt riktigt kul.

5 kommentarer:

Mooona sa...

Mohahahaha... klockrent vårtecken!!

Karin sa...

Hoppas helgen blir mysig! Jag dricker lite vin för dig här i Stockholmssolen... pusspuss.

Sofia sa...

Mona: Ja visst är det bästa vårtecknet :)

Karin: Drick gärna en hel flaska rosé åt mig och gör roliga saker. Och ha en rolig aw (med tillhörande utgång antar jag). Puss.

Karin sa...

Jag drack typ två flaskor Rosé åt dig + okänt antal Mintuushots och dansade på scen på Golden Hits åt dig. Dög det?

Sofia sa...

Det låter som något jag skulle kunna dra i mig + göra efter jag dragit i mig allt. Bra jobbar! :)