onsdag, april 08, 2009

Bullbak

Det känns som om jag ska trilla av stolen av mätthet, trots att det var över tre timmar sedan jag och kollegorna gick loss på Mora Parkens påskbuffé. Magen är ful av sill (konstigt förresten att man som gravid får äta inlagd sill, som ju är rå, men inte kallrökt eller gravad lax om den in te varit fryst, ägghalvor, omelett, janzon och en massa annat. Gott var det och för första gången på länge är jag inte hungrig. Annars är jag hungrig nästan jämt, men har som tur är viss disciplin.

Det regnar nu, men det gör inte så mycket faktiskt. Bara det blir sol i helgen så är jag nöjd. Hade totalt gömt bort att vi ska ha gubbdagis hemma ikväll. Mamma ska ha tjejkväll (ironiskt att mammor i min mammas ålder fortfarande kallar det tjejkväll när det kanske snarare är dam- eller tantkväll ;)) och pappa behöver underhållas. När jag var liten brukade pappa och jag baka, så det ska vi göra ikväll. Bullar blir det. Med extra mycket allt på. Det kan vara bra att ha i påsk när vi förhoppningsvis får en del fikafrämmande. Bullbaket kommer förmodligen att medföra att även resten av den här dagen går i mätthetens tecken. Är för svag för både deg och nybakat. Men vem är inte det.

Inga kommentarer: