lördag, januari 16, 2010

What a day!

Jösses så mycket jag har fått gjort i dag. Började dagen med en skön, svettig powerwalk. Kände inte av tio dagars soppdiet utan snarare tvärt om - kände mig hur stark som helst. Efter lunch ramlade tre arbetare in, i form av mamma, pappa och lillebror Ludde. Projekt röja källare tog fart. Mamma är en klippa i sådana sammanhang eftersom hon har en grym organistationsförmåga samt är bra på att uppmana till att slänga saker. Både jag och Stefan har hur mycket prylar som helst och vi behövde sortera ut lite. Helt enkelt inse att vissa av de där prylarna kommer vi aldrig använda. Känns ju så befriande när man slänger en massa tycker jag! Ludde fick passa Stellisen medan vi andra jobbade... och det gav resultat. Nu är det rum som ska bli hemmaspa och det rum som ska bli tvättstuga soprena så att vi kan börja bila ut golvet och lägga golvvärme. Sen ska det kalklas, byggas bastu och flyttas in i. Underbart!

När vi slitit klart med källaren gosade männen och Stella ner sig i soffan och jag och mamma gick loss på mina kläder. Även här utsorterades rätt mycket som jag ska ge bort men mycket återstod och det fick flytta in i min walk in closet. Nu är det sorterat i färgordning och det är väl bara att konstatera att jag har in i helvete mycket kläder. Sjukligt mycket tycker resten av min familj. Men inte jag. Men det är klart, när vi uppskattade antalet vita t-shirts och linnen till över 20 stycken så insåg jag väl kanske att jag inte behöver köpa fler sådana, haha!

Nu är jag helt slut och ska försöka varva ner, kanske med en film.

Inga kommentarer: