onsdag, januari 13, 2010

Allt om bebisar

I dag var första gången på föräldragruppen på BVC. De har legat nere ett tag p.g.a vaccineringarna mot svinis så de som fick i september har inte fått gå. Så det var tur att vi fick i oktober då. Det var sex bebisar på plats, varav två av dem är tvillingar. Stella och fem grabbar. Perfekt. Sex möjliga pojkvänner, hehe. Lite konstigt tycker jag för när vi fick kändes det som att det föddes hur många tjejer som helst i Mora med omnejd. Men tydligen inte. Det var väldigt trevligt och roligt på föräldragruppen tyckte jag. Framförallt var det fritt fram att prata hur mycket bebis som helst. Annars kan man ju få hålla igen lite, när man är med folk som inte är lika uppe i sin bebis som vi. Men här var det fritt fram. I dag tog vi upp ämnen som namnvalet och hur man kan tänka positivt när det känns jobbigt. Personligen kände jag att jag inte haft problem med det sistnämnda eftersom jag faktiskt aldrig upplevt det som jobbit med Stella. Hon har ju varit så snäll och nöjd och har sovit. Lite gnäll ibland klarar man av då.

Väl hemma igen fick jag spel på Stefan. Han hade stekt bacon så att det stank i hela huset. Jag blir inte sugen på mat annat än när det luktar väldigt starkt så jag tyckte att det var rätt taskigt att steka bacon när han kunde valt nåt annat. Spelet var dock inget mot vad jag fick när han poppade popcorn med smörsmak häromdagen när jag bara åkte och tankade. Ni vet hut gott popcorn kan lukta. Det var outhärdligt. Det är enda gångerna jag varit sugen på mat faktiskt. Lustigt också, för jag är inte sugen på godis, fet mat eller andra onyttigheter. Nej, jag är sugen på grönsaker! Och lax eller kyckling. Mest av allt är jag sugen på färsk sparris. Gärna stekt tillsammans med färska champinjoner i lite vitlöksolja och så hyvlad parmesan över. Det kan jag med gott samvete äta lite av när jag får börja äta igen eftersom det inte är särskilt onyttigt.

1 kommentar:

Jessica sa...

Sv: Ja, det känns verkligen underbart och vi njuter i fulla drag! =)

Får väl se när vi springer på varandra, just nu känns det som man är lite fast med tanke på kylan... Brr... Hoppas på mildare väder snart så att vi kan bege oss ut!

Kramar