onsdag, januari 20, 2010

Vändning

Som en smäll på käften, eftersom jag i går stod och skröt om att jag aldrig blir sjuk, så vaknade jag i morgon och var allt annat än frisk. Eftersom jag aldrig är sjuk blir det hemskt synd om mig när jag väl blir det, haha. Som tur är har jag ju fått en så snäll liten tjej som inte är krävande alls, därför var det inga konstigheter att vara hemma med henne sjuk. Vi har myst, myst och åter myst. Sovit mycket och lekt på golvet. Stella älskar verkligen sitt babygym och i dag gav hennes träning där resultat - för helt plötsligt vände hon sig från rygg till mage. Det tyckte hon var så kul att hon gjorde det två gånger i bara farten. För övrigt kan vi konstatera att det märks att hennes föräldrar är bra på att snacka båda två för herrejösses vad lillfröken "snackar". Munnen går i ett på henne, helst under mammas favoritprogram "halv åtta hos mig" som jag i princip inte hörde något av i dag på grund av allt bebisbabbel. Men vad gör det liksom. Underbart!

Än så länge så har, peppar peppar, Stellisen klarat sig från sina föräldrars förkylning. Vi hoppas så klart att det förblir så, men det verkar osannolikt. I morgon är det dessutom dags för tremånaderssprutorna. Hua. Jag kommer få ont i hjärtat när de sticker henne. Om jag är friskare i morgon så ska jag följa med mamma till Sandviken för att hämta Isis, som varit där för parning i en vecka. Då blir det även en sväng förbi Ikea så jag hoppas verkligen att jag är i så pass skick att jag kan följa med.

Nu ska jag jollra med mitt hjärta, älskar´t!

Inga kommentarer: