tisdag, januari 26, 2010

Krassligt

Vi är fortfarande lite krassilga härhemma, jag och Stefan. I går började även Stella att visa förkylningssymtom och eftersom hon var gnällig när hon skulle lägga sig i går trodde jag att det skulle bli uppvak i natt, i såna fall den första ever, men ack så fel jag hade. Hon sov sina 12 timmar som vanligt och vaknade med ett leende även i morse. Nu är hon lite hostig och lite snorig, med betoning på lite, men BVC tyckte att vi skulle vänta med tremånadersvaccinet till på torsdag så det får bli så.

De senaste dagarna har varit lugna och sköna. I söndags hängde vi tavlor och snörvlade. I går snörvlade jag enbart sånär på en storhandling. Känns så kul att börja äta nu igen och jag slår nästan knut på mig själv i min uppfinnesrikedom. I går gjorde jag färsk lax som tillagades i ugn med gröna bönor, körsbärstomater, hackade Kalamata-oliver, vitlöksolja, pressad citron och hackad vitlök och basilika en masse! Godast. Eftersom jag märkt att många var intresserade av Cambridge undrar jag om det är några som är intresserade av recept på de rätter jag komponerar ihop? Just nu äter vi väldigt hälsosamt och kolhydratssnålt. I dag funderar jag på fyllda paprikor med en köttfärsröra med bland annat chevréost i. Blir gott. Jag vet det.

Lilla fröken fortsätter att utvecklas i rasande hastighet. Mest av allt vill hon sitta. Och det får hon göra i sin nya stol. Så nu sitter hon med vid matbordet. Vårt lilla hjärta.






Den här veckan har jag blivit varse att den här bloggen följs av personer jag då absolut inte trodde läste blogg. Dessutom verkar folk bry sig nåt väldigt vad jag skriver, och det är ju kul i och för sig. Glöm bara inte att det är min blogg med mina personliga åsikter som jag står för, till skillnad från folk som lämnar anonyma kommentarer/snackar skit.

9 kommentarer:

Lisa W sa...

För min del får du gärna lägga ut recepten på det du lagar, du verkar superduktig! Jättekul med inspiration och nyttiga recept då jag själv har den sämsta fantasin ever tyvärr!
Kram Lisa

Karin sa...

Jag tackar mer än gärna ja till dina recept, just mat med lite kolisar behöver jag ny inspiration till!

Vilken sötnos hon är Stellaliten :)

Hannah sa...

Allvarligt. Den där ungen är så söt så jag smäller av! Puss puss på er!

Ida sa...

Jätte söt. Måste vara för att hon är släkt med mig ;)

Jessica sa...

Vad söt hon är!! =) Håller med om att en fika vore trevligt någon dag, så får våra sötisar träffas! =D

Kram kram

Reb(tidigare länglet bo) sa...

Självklart vill vi ha recepten på det du lagar... Som ja tidigare sagt det förgyller mina grå jobb dagar. Eller va tycker du Mlain G ? =)// Reb

Ellas mamma sa...

Fialainen-ja lägg ut recept!
Idag försökte jag på mig din kyckling i ugn.Blev ok men dock inte lika gott som hemma hos dig.

Snart kör vi lite skumpa i våra nya slimmade kroppar:)Kram Karin

MondayGirl sa...

Stella är otroligt söt! =)

Anonym sa...

Herreguuu vicka fina kort/kvalite och gullunge som är fotomodell ;)

Tycker du att du har tid och orka att skriva ner recepten tycker jag att det är självklart att du skall göra det.. låter alltid gott å magen börjar kurra.. extra trevligt med lite "annorlunda" recept mot vanlig husmanskost.. laxen som beskrevs idag lät super..slurp.. Go for it!!

tjing Mooona