måndag, januari 18, 2010

Ett år...

... går så fort. Jag råkar veta att i morgon är det exakt ett år sedan Stella blev till. Exakt nio månader senare, den 19 oktober, föddes hon. Anledningen till att jag vet när hon blev till är för att jag fyller år då. Jag blir 27 år i morgon, helt sinnes för övrigt eftersom jag nyss fyllde 18. Pappa/morfar fyller också år, 60 bast. Det är ännu sjukare. Tänk vilken fin födelsedagspresent han fick den 19 januari 1983 - mig. Hur som helst så känns det som att hans firande blir i fokus i år, för första gången för övrigt. När vi i februari skulle berätta för våra föräldrar att de skulle bli mor- och farföräldrar så började pappa prata om att vi skulle resa till Bali allihopa när han fyllde 60 år varpå jag sa att det nog inte var läge. Mamma fattade direkt men för den blivande morfarn tog det lite tid och rätt många fler ledtrådar innan poletten trillade ner. Det blev inget Bali nu utan vi hoppas kunna göra en resa senare, kanske nästa jul till något resmål far away som passar för små barn.

I morse slog jag upp ögonen och kände direkt att klockan var mycket. Tittade på mobilen: 10.59. Och Stella var inte vaken ännu. Det gick en kall kår eftersom jag insåg att hon sovit mer än 13 timmar och jag rusade in i hennes rum för att kolla att hon var vid liv. Jodå, hon sov så sött så. Jag hann bädda och klä mig innan jag fick väcka henne. Det är helt sjukt vad hon sover vår lilla prinsessa men jag är oerhört tacksam. Vi lär väl få igen det här sen, typ när hon är tonåring.

Efter lunch kom farmor som skulle vara barnvakt under eftermiddagen. Jag skulle på mitt andra återbesök hos barnmorskan. Sist jag var där hade jag det där röda vi tjejer har en gång i månaden så det var inte riktigt läge för någon undersökning. När jag varit upp i den berömda stolen fick jag omdömet "det syns inte att du fått barn". Skönt, nu kan jag börja träna!
Besöket gick snabbt och efter att ha kollat av att det funkade bra för Stella och farmor här hemma så passade jag på att kika lite i möbelaffärer. Är på jakt efter en snygg bokhylla till kontoret/gästrummet samt en tvättkorg. Hittade det sistnämnda på Åhléns. Fick även med mig en bukett vårkänslor hem; tulpaner.

Stefan är halvkrasslig så jag ska bädda ner honom och hans dotter i soffan medan jag själv gör lite nytta.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Vad skönt att hon sover så bra! Än så länge har faktiskt våran lilla guldklimp också sovit bra, även om hon vaknar och äter ett par gånger på natten... Får hoppas att det håller i sig! Inte trodde man att man skulle få vara såhär utvilad efter att man fått en liten en! =)

Kram kram

Lotta sa...

Ja oj vad tiden går fort! :) Grattis i förskott! =)
I morgon är Noah hemma så då blir det lite svårt med en power walk,onsdag och torsdag blir vi i Falun för Noah ska in på koll med hans längd. Fredag har vi en del inbokat med men vi kan ju höras?...shit vilken vecka haha. Men nästa vecka annars då? :) Kram

Jenny sa...

Vill bara ösa komplimanger, du skriver så bra, grattis till en trygg liten dotter, och igen du skriver så bra.. :)

Helena sa...

Härligt att hon sover så bra, vår gör det fortfarande, tre år nu =)