torsdag, januari 14, 2010

Löpning

Joråsåatte. Den nyanlände familjemedlemmen Isis har börjat löpa och det går ingen obemärkt förbi. Hon vrålar. Stryker sig och går med stjärten i vädret. Tänk förresten om vi kvinnor skulle göra så när vi har ägglossning! Haha.

Stackarn vill ligga. Det enda som finns till hands är dock en fullständigt ointresserad kastrerad hankatt. Som tycker att hon är sjukt jobbig. Den åsikten delades efter ett par timmars ylande även av resten av familjen. Till och med jag fick nog. Som tur är har vi en varm källarvåning dit Isis är förpassad i natt när jag inte kan hålla koll på henne. Plus den lilla detaljen att vi vill sova. Vill inte heller att hon löper amok på inredningen så det får bli mys i källaren för den löpande missen.

Förhoppningsvis blir det ligga av i helgen. På fredag kör nämligen mamma ner henne till en ståtlig hane i Sandviken. Sist hon var där blev det ingen befuktning. Det skötte hon dock på egen hand när hon smet ut förra julen och kom tillbaka på smällen. Dock var det någon bondkatt som tillfredställde henne vilket resulterade i oäktingen Vera, som förvisso blev himla söt hon med. Vi hoppas på bättre resultat denna gång. Undrar vad Stefan som tyckte att det räckte med en katt tycker om att ha kattungar hemma? Det får bli en senare förhandling. Jag får gå med på något i gengäld. Det gäller ju att ge och ta i ett förhållande.

Nu ska jag sova. Fattar inte varför jag tycker att det är så himla roligt att vara uppe på kvällarna. Tur att Stella sover till nio, tio sådär.

3 kommentarer:

MondayGirl sa...

Jag undrar hur länge du ska köra på soppor och hur många om dagen du äter/dricker?!)
Du behöver såklart inte svara om du inte vill =), är lite nyfiken bara.
Kram

Sofia sa...

Självklart svarar jag på det :) Jag tänkte köra ren kur i två veckor och har gjort en av de nu. Jag äter tre soppor om dan och inget annat. Till det måste man dricka minst tre liter vatten, jag kör bubblat så det är inga problem. Kaffe och te utan mjölk och socker är också tillåtet. Första dagarna var jag lite energilös och på ett jäkla humör. Sen släppte det, när kroppen börjar bränna av fett, och man får hur mycket energi som helst. Har inte upplevt det som ett dugg jobbigt att göra det här faktiskt. Och jävlar vad kilona rasar :)

MondayGirl sa...

Vad roligt med så bra respons =)
Jag ska testa mina soppor vilken dag som helst och om det funkar så ska jag börja jag med.
Min sambo åker bort torsdag till söndag nästa vecka, perfekt tid att börja =) Då kan jag vara på dåligt humör för mig själv, hehe =)
Tack för svar och lycka till med vecka två.
Kram