onsdag, januari 06, 2010

En till urladdning

Har ju numer en digital systemkamera igen. Har köpt en med bildstabiliserare vilket jag varmt kan rekommendera. I praktiken innebär det att man kan ta bättre bilder utan blixt. Och blixt är ju inte så kul alltid. Det blir sån skillnad på bilderna! Här kommer ett axplock.

Håller ju (fortfarande) på med mitt dressingroom. Måste för övrigt bjuda på den roligaste historien om det lilla rummet. Stefans fasters man skulle en gång försöka komma på vad rummet kallades och sa "det är något med sallad". Stefans faster funderade vilket rum han menade. Han tänkte alltså på dressing som i salladsdressing. Den mannen är jävligt rolig han! Hur som helst så är "salladsrummet" under konstruktion och delen där alla hyllor är har jag inte flyttat in i ännu. Men det ska det bli ändring på!








Så har vi ju Stellas lilla rum som inte är i ordning ännu. Jag ska göra det till ett riktigt prinsessrum. Nu ser det ut så här: (Gardinen är en gammal duk, mattorna hade vi uppe i hallen innan renoveringen, skåpet stod i ladan i Venjan och har fått en turkos kulör och stjärnlampan köpte mamma för längesen på Kapplagården Konst och Hantverk.)




Är inte dessa Adidas-skor to die for?



Converse-pjucks som hon fått ärva från sin tremänning Emmie.




Den absolut finaste julklappen fick Stella av sin farmor och farfar. Den här pallen med Stellas namn i form av ett pussel har bästa svärisarna gjort själva. Helt sjukt! Så fiiiiiiiin.



Vi var ju ute i lördags, jag, Karin, Ludde och Ida. Glatt gäng!



Morsor på stan, höhö.



Morgonen efter höll jag mig dock bakom en arm men Ludde envisades med att ta kort!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ja vi tar det sen när det blir varmare,ja =). Fint det är i ditt dressingroom =) . Jag har oxå ett dressingroom fast det är just nu orange på väggarna haha men hyllorna är uppe iaf så får man fixa till färgen sen :). Mina kläder ligger i en enda röra just nu men det ska fixas i morgon tror jag...
Men visst är det skönt med ett sånt rum? Känns lite "SATC" ;). Men min spegel som skulle sitta där sprack i flytten då den stod ute i kylan lite för länge och kom sedan in i värmen så när jag ställde ner den så sprack den :/. Det får bli en annan spegel helt enkelt! :) Nu ska jag sova här! Lycka till med dieten..det fixar du lätt tror jag! Kram Lota

Lisa sa...

Hejsan tjejen!

Ja det där med namn är ju alltid svårt.. man ändrar sig väl bara när bebisen kommer ut sen ändå! Det gjorde vi med Oscar iaf.. men ja, att luska lite på några namn kan man ju göra iaf :)

Vad fint ni har de där hemma!

Ja hoppas att kylan avtar snart igen så man kan ut och promenera som vanligt, behöver frisk luft känner jag!

Kram!

Linnea sa...

Fantastiskt fint ljus i bilderna, vad duktig du är (och vilken bra kamera du har) :) då blir jag ju hemskt nyfiken på vad modellen heter?