måndag, januari 11, 2010

Kamera

jag har fått en del frågor om vår nya kamera, som jag ju redan skrivit är grym. Jag har testat en del kameror i mitt liv, både privat men framförallt i tjänsten. Jag har jämt gillat Canon bäst men efter konsultation med lillebror fotografen/kameraproffset så vågade jag mig på en Sony. Och det ångrar jag inte en sekund. Den modell jag har heter Sony A330. Inte den dyraste på marknaden heller, vilket ju är positivt.

Grejen är bildstabiliseraren. I love it! De bilder jag tagit hittills är tagna med auto så jag har inte ens börjat leka manuellt ännu med olika bländare. Så det är en riktigt bra kamera! Har man möjlighet så tycker jag att man ska investera i en digital systemkamera. Det blir så mycket bättre bilder än med en kompaktkamera. Och bar bilder vill man ju ha.

Hoppas ni fått de svar ni behöver! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

gumman saknar dej, va fin stella är o lilal katten med, ring nån dag när du har tid puss åsa