fredag, januari 22, 2010

Fredag!

Jag ser det snöar. Skönt - få då behöver jag inte känna att jag måste ut på nåt i dag. Är fortfarande inte helt kry och trippen i går tog på krafterna. Men det var det värt och gav på sätt och vis nya krafter. Mamma och jag började med ett stopp i Sandviken för att hämta upp lilla hjärtat Isis som varit på parning. "Hon är bitchig och svårparad" sa uppfödaren, eftersom hon tydligen klått upp hanen varje gång han ville komma till. Well, vi kan konstatera att hon inte var särskilt svårparad när den där bondkatten var framme för ett år sedan. Vi får se om det bor några kattungar i hennes mage helt enkelt. Hur som helst var det skönt att få hem henne. Hon har varit en riktigt gosfia sen hon kom ut och sovit på min huvudkudde i natt. Sötnosen.

Nästa stopp var en snabbrunda, faktiskt, på Ikea. Jag fick med mig en hel del hem, i vanlig ordning. Stella fick äntligen en stol. Hon har ledsnat på att ligga ner och försöker sätta sig upp hela tiden. Med en liten kudde i den nya stolen kan hon sitta hur mycket som helst. Upptäckte även att Ikea har en massa bra saker för barn till bra priser. Så det fick följa med en hel del leksaker för småbarn hem.

Det är nog nyttigt att åka iväg en sväng sådär för mig, även om det gör ont i hjärtat och jag vill ställa in. Men jag behöver få komma bort ibland och Stefan behöver vara själv med henne och knäppa hennes koder, utan att jag är där och tillrättavisar. Det hade gått bra, så klart, men Stefan var helt slut när jag kom hem. Inget slår känslan att titta ner i babygymmet och mötas av det bredaste bebisleendet. Hon är en riktig gladis lilla Stellisen.

Kanske jag ska ta och chocka Stefan i dag med att bygga ihop den 16-fackshylla jag köpte i går. Det är mycket möjligt att det inte går men det vore så skönt att visa att jag kan. I kväll ska Stefan med Tobbe på grabbkväll, det vill säga derby i Ejendals. Själv ska jag få njuta av Matildas sällskap. Har saknar henne och det ska bli kul med tjejsnack en hel kväll.

1 kommentar:

Karin sa...

Klart du fixar 16-fackshyllan, tror jag vet vilken du menar och jag har monterat ihop en sån ensam. Så det fixar du galant! Vi har en lika fast "halva", 8 fack, i Alices rum och de är helt grymma leksaksgömmor...

Ha en skön tjejkväll!