måndag, oktober 27, 2008

Syskonhäng

Är mer än nöjd med beslutet att jobba hemma i dag. Det är så tyst. Och skönt. Hade inte pallat en ringig, stökig redaktion i dag. Home sweet home. Dessutom är det u en fröjd att sitta och titta på allt snyggt medan man jobbar. Blev lite tillökning i lördags när jag och svärmor for på loppis. En herrans massa glas och en pälsmössa. Sjukt nöjd med pälsmössan. Hade tänkt köpa en fejk, men det här är ju bättre. Vi har surrat ett bra tag om att vi ska titta på svärmors ärvda pälsar och efter shoppingrundan i lördags blev det av. Det är jag väldigt glad för. Båda två satt som ett smäck. Så nu bär jag Stefans mormors päls.

Tog den där långpromenaden på lunchen. Oh my vad skönt det var. Friskt, krispigt och sol. Det var vad jag behövde. När jag kom hem hade nya H&M-katalogen kommit och Allt i Hemmet. Längtar det blir sovdax. Nu ska jag snart hämta upp Ludde och sen blir det kvalitetstid. Minst två filmer. En måndagskväll i min smak.

Inga kommentarer: