torsdag, oktober 23, 2008

Bra kväll - bra morgon

I går kväll va det mycket som var bra. Stefan hade gjort mat... eller ja, han hade skurit upp sallad och värmt den kyckling jag redan tillagat, sen kom Linda och vi gav oss ut på härlig och trevlig power walk. Medan vi gick fixade Stefan och Benny upp 52-tummaren på svarta fondväggen och monterade ihop tv-bänken. Såå bra att vi valde högblank svart. För det blev alla tiders. Per kom och tapetserade klart gästtoan. Jag är så nöjd över att jag jobbade igenom det rosa alternativet. Faktiskt så att Stefan fick ge sig och erkänna att det är all that. När grabbarna åkt hem kröp vi upp i nysoffan och tittade på Oskyldigt dömd med Persbrandt. Framförallt så njöt vi av det som vi nu har - världens snyggaste undervåning. I dag kommer Mr Rör (finally) och kopplar in toan och handfatet nere. Även kaminen ska bäras in. Sen är det så gott som klart. Då är det bara två och en halv våning kvar...

I morse vaknade jag med halsduk. Ramses låg på rygg över halsen och var sötare än sötast. Finns inget bättre än att kramas med honom på morgonen. Jo, om Stefan varit med hade det varit ännu bättre. Väl på jobbet var det äntligen tyst. Den här veckan har is stort sett bara bestått av flams, trams och planering. Men idag är grabbarna i Borlänge och jag kommer att få lite gjort. Har även varit hos Optikern för att konstatera att linser funkar jättebra på mig. Jag fick ett nytt liv i och med linserna. Vafan jag ser liksom. Stort.

Hoppas styra upp en lunch med min mor i dag. Klart är iaf att vi ska kolla på tyger. Designers Guild måste det bli. I siden. Dyrt men snyggt. Och då slipper man byta. Har aldrig förstått det där med att byta gardiner hela tiden.

Nu ska jag skriva ledare... det ska handla om rock.

Inga kommentarer: