onsdag, oktober 08, 2008

Sär skrivning är jätte bra super kul

Min kollega Andreas letar bil på Blocket. Han hittar följande annons.

Hej nu är dags att sälja min pärla.

-Taklycka
-Rost garanti på Mb
-Dubbla 12tum bas låda från BRL
-A service gjordes i Mars i år
-18 tum fälgar
-Orginal fälgar på vinter dubbdäck
-Abslout Svensk
-Multifunktionsratt
-Elstolar fram
-Farthållare
-Elhissar hela vägen runt
-C-lås, elspeglar
-Klimatanläggning
-Antisladdsystem
-Rökfri
-Djurfri
-Fram och bak sensorer
-Skin sätten
-Tonade rutor
Finnans kan ordnas utan kontant.
Detta är en grymt bra bil säljs pga av att utlandsflytt.

Vad ska man säga? Jag slutar aldrig förvånas över att folk är så brutalt jävla dåliga på att stava. Jag fick lära mig stava i skolan men det fick uppenbarligen inte alla. Jag läser i bloggar, annonser och på hemsidor. SÄRSKRIVNINGAR .Överallt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska kanske inte försvara just denna annons, men det är faktiskt så att vissa kan inte stava. Jag är en av dom, så jag vet hur drygt det är. Kämpade i skolan för att få allt rätt, vilket höll på att göra mig tokig. Idag har jag dock lärt mig att det är bättre att skriva, och skriva fel, än att inte skriva alls. Precis som att det är bättre att prata engelska och säga fel än att inte prata engelska alls.
Men visst, någon gräns måste det ju finnas.
Tack gode gud för rättstavningsprogrammen!!!!
Kram
Sol Jenny

Sofia sa...

Ok, jag var väl kanske lite väl hård. Och det är så klart så att jag vet att alla inte har så lätt att stava.
Det jag menade var väl kanske egentligen att jag stör mig på felstavningar och särskrivningar i mer seriösa sammanhang. Som i tidningar till exempel.
Fortsätt skriva, jag har då aldrig märkt av din svårighet :)
Kram kram.