onsdag, oktober 29, 2008

Let it snow. let it snow, let it snow

I går började det så smått men nu tror jag att det kommer på riktigt. Vintern. Ska det vara kallt kan det lika väl vara snö så att det blir ljust. Mysigt, faktiskt.

I går kom mor och bror hem till Långlet och vi började projekt byta sovrum. Det blev hur bra som helst. Och sängen gjorde sig äntligen rättvisa i det stora rummet. I det f.d. sovrummet blev det ett Sofiarum. Dvs ett rum för skor, kläder och annat sånt där. Sweet. När reste farit tog jag vara på tiden ensam och spelade min musik på högsta. "If i were a boy". Jesus vad bra den är. Fick stå på repeat. Somnade alldeles för sent.

I går blev det inga stövlar. Men väl en ny jacka. Jag är en sucker för jackor. För att stilla mitt dåliga samvete så gav jag en jacka till mamma, som blev väldigt glad. Nu fortsätter jakten på stövlarna.

Nu ska jag sticka och luncha med farsgubben. I em blir det lekland med Maya, ska bli riktigt kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men guuud så fånigt. Har jag lyckats få till precis samma överskrift som du på dagens inlägg... Ja ja du var först!:)

Let it snow
Sol Jenny