fredag, oktober 24, 2008

Love fridays

Men hur skönt är det inte att det är fredag i dag? Kan man annat än älska fredagar? Nej det kan man inte.

I dag ska jag ha en riktig bradag. Jobba klart, planera lite, äta lunch med hela ligan och sen ägna mig åt representation. Det är det bästa med jobbet tror jag.

I går kom en kluns in i undervåningen. Kaminen a´150 pannor. Det var två världsmästare (Stefan och Folke) och en granne som skulle bära in åbäket. Svärmor och jag satt i soffan och såg på. Vi påtalade flera gånger att de kanske skulle läsa bruksen, men det ville världsmästarna naturligtvis inte veta av. När kaminen var på plats och grannen gått hem skulle världsmästarna installera det hela. Plötsligt small det, så att vi hoppade till i soffan. Oops,världsmästarna hade satt fel bult på fel ställe. Svordomar en masse. Jag blev arg. Men det var fortfarande inte läge att läsa bruksen. Som tur var gick det att lösa, för ett tag trodde vi att vi skulle få köpa en nya kamin. I dag ska jag njuta av att elda i kamin. Hur sweet är inte det.

Inga kommentarer: