måndag, oktober 06, 2008

Fördomsfull måndag

Nyligen hade vi en mycket festlig fika här på redaktionen. Rätt så fördomsfull var den också, minst ut sagt. Tillsammans konstaterade vi att det namn du väljer till dina barn säger något om vilken samhällsklass du tillhör. Faktiskt var vi rörande överens allihopa även om jag (som vanligt) drog det hela lite längre. Nu ska vi eventuellt göra ett test och se om vår tes stämmer. Får vi syn på en white trash-morsa i taskigt sittande kläder, Foppatofflorkopior, illa färgat hår och gärna en cigg i handen så ska jag gissa vad ungen heter. Vad tänker jag inte avslöja här, med risk för att bli lynchad. När jag gissat ska Andreas springa ut och fråga om det är rätt. Lovar att jag kommer ha 9 rätt av 10.

Ett väldigt fint namn är Sigge. Jag hade faktiskt tänkt att om jag får en son en dag så ska han kanske heta Sigge. Nu är det bara ett problem. Stefans goda vän och släkting fick en Sigge i lördags. Då kan ju vi inte döpa till Sigge. Jag har sorg men är givetvis glad för de som fick en liten Sigge.

Inga kommentarer: